tirsdag 20. april 2010

Hva har jeg egentlig i hagen min?

Det var dette jeg hadde tenkt og skrive om utover ja,heee ler litt når jeg tenker over dette her.I hagen her er det utrolig mye.Jeg har kjøpt med meg hjem alt jeg har falt for.Er vel en slik typisk impuls handler tror jeg.Hvor jeg skal plassere det får jeg tenke på etterpå..................dette må jeg slutte med det er noe jeg vet. Snart er det ikke plass til meg i hagen når vekstene har vokst seg til...............
Skulle vel hatt ninni her en tur.........Er veldig mye inne på bloggen hennes og titter rundt.En veldig flott og allsidig blogg det hun har og der kan du lære deg endel om alt.

Jeg har bruk for endel trær og busker her for og få tetta igjen endel av tomten så det blir litt mere privat og koselig rundt oss.Jeg liker utsikt men ikke og sitte på utstilling..............for det er det vi gjør nå.                  

Den første jeg vil skrive om er:

Deutzia gracilis      Hvit småstjernetopp

Den er vel opprinnelig fra Japan. Og ble introduser til Europa i 1845. H3
Den blir ca: 1 meter høy men jeg vet den kan bli høyere.Og har også en omkrets på ca 1 meter.Så dette er en fin buske som tetter godt.Min er blitt 60 cm til nå og busker seg fint.Den står i blomsterbeddet og venter på plass som så mye annet her hos meg.

Må vannes hvis det tørker ut og gjødsles.Liker delvis skygge til full sol.
Den er like fin i potte eller som solitærplante.
Og i Mai til Juni blomstrer den med flotte hvite blomster.
Jeg liker denne veldig godt.



1 kommentar:

Aud sa...

For en nydelig liten busk.
Vet du herdigheten på den?