mandag 8. september 2008

Må få planter i jorden!

Heisa alle sammen.

I dag våknet vi atter en gang opp til en grå og kald dag med småregn nå og da.Må innrømme at å jobbe i hagen er en iskald fornøyelse disse tider.Hadde ikke lyst til det i dag så vi fant ut at vi skulle ta en tur til IKEA isteden.Turen frem og tilbake tar jo bare 3-4 timer da iberegna et stopp for en middag.Ikke værst det vel.Idag fikk jeg endelig kjøp disse Omar hyllene som jeg skal ha i Drivhuset.Di hadde endelig noen på lager(noe jeg ikke har vært heldig med di siste turene)Det var 9 stk i hylla og alle havna i kørja mi.Hee hee.Så nå får alle andre vente.Kjøpte med meg en stor skjærefjøl også en slik tykk kompakt en.Er lei disse tynne flisa.Noen nye lamper og husketavler 2 vaser og plast Orcideer + en Mangolia stamme.Blir flott innpå rommet til minstejenta dette.


Så over til litt hagerelatert:


Jeg har endel planter som må i jorden.Hadde mange flere og en drøss av roser også,men disse har jeg fått planta tross guffne dager....nesten frost i fingrene disse regntunge stunder.

Dere ser jo her at det er en del som står på vent.Ser at Chrysantemumen rundt om i hagen begynner å bli skranten også,det er vel for mye regn.Men ble forbauset over at det blomstrer så mye rundt omkring.







Utrolig når en tenker på dette været vi har nå.Kaldt,vått og surt.






Har funnet en så flott Hortensia.Den har så flott utspringing av selve blomstene.Ser ut som firkanta terninger som er hvite inni før di springer helt ut.



Hortensia mørkrød "Bold"






Er den ikke vakker!



Nå skal jeg ta en pause og gjøre litt annet.Vi skal til Stjørdal på Fredag og være der til Mandag.



Det er endel jeg må ordne med,bunaden må jeg huske på.Skal ringe hotell i morgen.Vi skal i barnedåp.Men jeg skal også sende pm til den nye vidunderdrivhuseier og høre om hun er i form til et besøk på Lørdag.Hadde vært stort å få sett det flotte drivhuset.Det er bare såååååååååååå lekkert.



Misunnlig neiiiiiii.........................



Dere får kose dere alle sammen til vi hørs igjen..........





Kveldshilsen fra Else

Ingen kommentarer: