torsdag 2. oktober 2008

Høst i hagen og rydding

Hei alle sammen!
Måtte bare ta meg i nakken her altså.
Nå må jeg inrømme at har skulka skriveriene her men jeg jobber lange dager og når jeg er hjemme i 8 tiden om kvelden er det ikke mye krutt igjen i denne kroppen her.Får likevel
litt tid til høstarbeidet i hagen før mørket kommer krypende.Har fått lagt ned løker og tatt opp knoller og røtter for overvintring.Har klipt ned nesten alle Engletrumpetene også.Må grave opp den siste først.Står fremdeles noen Georginer igjen,får se om jeg orker.

Har også tatt noen bilder i hagen av roser og klematis. Får sette på navna siden må ut å lese på etikettene. Tror jeg skal sette opp en tegning i notisboken min over alle rosene mine. Der kan jeg også sette til navna så jeg slipper å sjekke.
Denne springer snart ut.



Lekker blir den.

Denne her er den første rosen jeg kjøpte er svak for slike gul\rosa
Under kommer noen av di nye jeg har kjøpt i år.


Her er en som fortsatt holder på å sanke.Denne klematisen sådde jeg i våres.

Frø kommer i fra Amid tror jeg???????

Disse har vokst enormt.Sådde 4 frø og alle spirte.

Dette er vel ......må ut og se igjen.

Har 2 klematiser som jeg bare må få i jord også.Di står på verandaen.

Uff............

Og her har jeg også fått potta om i pottene ved inngangen.I år kjøpte jeg 8 nye potter her.Så nå er det 5 på hver side.Syntes det ble finere.Her kjøpte jeg 2 Buskbommer og 2 oppstamma Thuja OCC."Smaragd" Planta en Chrysantemum og mange lyng.Pluss rosa snøbær.

Måtte også sette ut noen av figurene mine.Her havna 2 harepuser.

Ble kjempefint.



Har falt for disse jeg.Kjøpt meg noen få i år.Til dammen har vi kjøpt en flått Tissegutt den er bare nydelig.Gleder meg til neste år for da skal den få komme seg ut.
Denne jenten her finnes også i gutt.

Vet at jeg skal kjøpe meg den store damefiguren som bærer en kurv på skulderen til neste år. Den er helt herlig alså. Ikke så dyr heller.

I hagen har jeg rydda opp og tømt krokker og kar.Kjøkkenhagen er også klargjort til neste år.

Har rydda verandaen også. Men grillen må jeg få vaska. Er litt treg i slike ting. Tenker jeg får vel tid...........så i siste litten med frosten i fingrene og ukvemsord lavt hviskende ukuelig skurer på. At jeg ikke lærer. Men drivhuset er klart....vaska og rydda ferdig der. Alle såkar og krukker er stabla sirlig og flott. Er stolt av det......................men men.......så var det isoleringen da........

Den tar jeg senere.

Håper alle dere andre også koser dere tross alt.

Vi hørs!



1 kommentar:

Mokki sa...

Det ble veldig pent med de fine pottene dine :) Absolutt verdt investeringen!