onsdag 17. juni 2009

Blomsterturer til Sverige....Del 1

Ikke mye hagejobbing her hos meg for tiden for vi bor mitt i smørøyet til Tuneflua.
Den er ekkel og biter godt fra seg,blir store dype sår som klør i et par uker.
Her kan dere lese om den.
http://www.sa.no/lokale_nyheter/article4374190.ece
For å bøte på humøret har vi 2 dager på rad kjørt på oppdagelsesferd til Sverige for og handle blomster.
Første turen gikk til Monkedal hvor vi besøkte Jimmis väksthus.Var et flott sted med mange blomster men mest sommerblomster og stæsj.Di har hatt halv pris på stauder så det var kansje ikke så rart.Men fikk jo med meg litt hjem.Vi skulle vidre men etter middag så snudde vi nesen hjemover fordi di andre hadde stengt.Alle untatt Jimmi stengte klokka 5 Jimmi en time senere.
Må nok innrømme at jeg trenger flere timer når turene går til blomstersteder.
Her er det jeg fikk med meg på Jimmis:
Helleborus
Tradescantia andersoniana
Akeleie White Barlow
Primula bullesiana variegata
Primula pruhoniciana 'Schneewittchen'
Denne heter Primula pruhoniciana 'Schneewittchen'
Brunnera macrophylla varigata
Anemone hupehensis September Charm
pulsatilla vulgaris alba
Har også denne Pulsatillaen i rødt og blått eller er det sånn ca blåfiolett
origanum vulgare polyphant
Og denne Begoniaen bare for bladenes sine
36
Har fått dilla på Verbena så fikk med meg noen av di også i rosa,hvite og lillafarger.
Nå orker jeg ikke mere men jeg kommer med del 2 når jeg har hvilt litt kos dere

Ingen kommentarer: