onsdag 15. oktober 2008

Trist ute det regner!

Og det kan gjøre det samme for jeg sitter og trykker nesa i papirlommetørklet hele tiden og er litt smådeppa da jeg ikke kommer ut i hagen en tur.Fysjamej så guffent ute.

Har jo funnet ut at jeg har gjort tidenes store bommert............Yea just me.............

Det har seg slik at denne hagen her er jo ny vi bygde huset i fjor.Så opparbeidingen har foregått i år.Fått meg mange flotte bed og Urtehage.Grønnsaker har jeg også hatt i år så det er kommet langt.

Alle nymala pallekarmer i våres ble fylt opp og sådd i og alt er høsta in,men nå er alt spadd ut igjen og pallene står der blå å fine stabla inntil veggen.Di må nok vente til neste år før jeg finner en mer egna plass.

Nå hadde di havna oppå den nylaga gressplenen oppå markdekke og sand.Alt i sin skjønneste ordning.

Men så ser du at det har regna mye i dette året siden vi satte disse opp og bakken har senka seg her og der hmmmmmmmmmmmmm.

Og pallekarmene sto der så fromme med alskens godter som vokste utrolig godt.

Men alt ettersom sommeren led utover hellet di mer og mer......lurer på hva alle tenkte når di gikk forbi på gangstien som går forbi her......"ler"

Når jeg vannet rant alt ned i ene enden og der vokste det mest.

Lurer på hvor mye plenen synker skal iallefall ikke gjøre mere før neste år så da er den vel stablisert seg.

Har et annet prosjekt jeg må gjøre om til sommeren også.
Det store beddet som ligger i den bua delen av hagen opp mot gangstien er laget for tett mot stien.
Vi har nemmelig planta hekk rundt hele tomten og mellomrommet mellom disse blir for lite.
Så her må jeg utvide i forkant en halv meter da blir det nok tenker jeg.

Så hageprosjekter er det ikke manko på til neste år.........heeeeee

Nå skal jeg lese noen blogger og kose meg.
Kansje lager jeg noen flere grafiske bilder til bloggen for å pynte opp litt.
Er jo litt gøy da å leke seg med PSP og forandre på bilder eller lage di fra bunnen av.
Skal få lasta in flere bilder men må fixse litt på dem først.Slitsomt at di er så store når jeg laster inn fra camera.

Ja ja....ha fortsatt en fin kveld.

Else

Ingen kommentarer: