søndag 6. mars 2011

Klippe ned pelergoner!

Når jeg kutter ned pelargoner til vanlig så gjør jeg det veldig hardt.
Men når jeg tar stiklinger tar jeg mer hensyn til planten.
Jeg skal legge ut bilder etterhvert her som jeg kutter dem ned.
pelargoner 013
Her ser dere det bare er en bit igjen av stammen.Når di har vokst seg til litt
kutter jeg også av den som er under stammen.Jeg vil ha nye stengler utover
og oppover.Det jeg klipper av putter jeg i samme potte hvis jeg ikke har annet
for hånden da det å navne plantene er viktig.


Her er en plante jeg skal klippe ned.
Jeg vil ha en tett og kompakt plante så jeg klipper av dette her.











På denne planta er det bare en Y-gren igjen og jeg klippet begge disse grenene rett over første 
knuppsetting med blader.











Denne grenen blir jo mange stiklinger.











Toppstiklingen og di andre setter jeg helt uti
kanten på potten for at di skal få puste
litt mer.
Jeg planter mange stiklinger i samme potte.














Vanner di gjennom og lar di stå på benken
å renne av til jeg ser det er tørt under pottene.













Og noen må jeg bare prøve å ta litt mere av.
Matriale har vi mye av det er bare å prøve seg frem.









I morgen skal jeg legge inn en om Lord Bute..................

Det lønner seg å klippe godt for å få fine tette planter som bærer balansert.

Ingen kommentarer: